Vila i Frid Lennart. En av AIK's största.

Ikväll drabbades jag av ett chockerande besked. En av de så kallade "AIK-tvillingarna" Lennart Olsson har avlidit i Cancer 67 år gammal.
Han uppmärksammades tidigare i år av DN (Läs artikeln här Klart läsvärd) kort efter att beskedet om cancern kom, historien om tvillingarna som delade allt, var mobbade som unga men hittade kärleken på Råsundas läktare, till AIK. AIK förenade Lennart och tvillingbordern Erik med varandra.
Ska inte nämna mer om historien, det gjorde DN bäst.

Erik fick ett värdigt och fantastiskt avslut på sitt liv, med SM-guld och Cup-guld. Tvillingarna åkte med samma plan som spelarna ner till den avgörande matchen i göteborg. Där sm-guldet vanns av laget som gjort de båda så starka.

Varje gång man såg dem hälsade man, de svarade alltid lika glatt tillbaka och frågade hur man mådde. De var som Bill och Bull, skulle bara vara tillsammans allt annat var fel. Men nu står Erik ensam kvar.

Det här inlägget blev rörigt, jag är väldigt tagen av det tråkiga beskedet.

Det ända jag vill säga är:

Vila i frid Sven-Lennart Olsson. Du kommer alltid att finnas bland oss.
Tankarna går främst till tvilllingbrodern Sven-Erik Olsson. Jag sörjer med dig. Och även till AIK-familjen (Spelare, ledare, publik, sponsorer) men även till övriga sörjande.

Återigen Vila i Frid.
**********

AIK's reklam inför 2009 har nog aldrig passat bättre:
Jag spelar för dig.
I play for you.
Yo Juego Para Ti.
Ik speel voor u.





De klassiska handskarna som tvillingarna alltid bar. Erik kommer nu få uppleva matcherna utan sin bror.


På flyget påväg ner till Göteborg.


En klart sevärd film. Tvillingarna inför och efter en match.


Vila i Frid Sven-Lennart Olsson 67 år gammal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0