Pavey till Elfsborg?? Stort av Wigan. Eto'o en rakryggad man.

Satte eftermiddagskaffet i halsen (Bildligt sett) när jag läste en nyhet på gnagarforum. Kenny Pavey är inte nöjd med den sänkta lönen som AIK erbjuder honom. Och Elfsborg(!) erbjuder honom ett kontrakt.
Pavey till elfsborg??
Låter väldigt konstigt och jag vill inte bli av med en hjälte som Kenny. (Minns hans mål och målfirande mot bajen i höstas)
Jag förstår alla 3 parter. Pavey blir till åldern och AIK är nog inte jättesguna på att ge han en så pass hög lön som jag tror Kenny kräver. Han kommer förmodligen inte vara en startspelare nästa säsong även om han får kontrakt.
Jag förstår Kenny själv för att han blir till åldern och karriären snart är över vilket betyder att han måste säkra ekonomin inför framtiden. Samtidigt är jag säker på att han vill vara kvar i AIK, meninte till vilket pris som helst.
Elfsborg förstår jag av den enkla anledningen att kontrakter går ut vilket gör att han går gratis och med tanke på Elfsborg's goda ekonomi är bredd till truppen bra.
Hur som helst är Kenny Pavey en AIKhjälte och "There's only one Kenny Pavey"
**********

Rubriken lyder: Stort av Wigan. Vadå? att förlora med 9-1? Nej, att efter 9-1 förlusten så erbjuder sig spelarna att betala tillbaka biljetterna som Wigan fansen köpte. Mycket stort av Wigan, Svensken Erik Edman var sämst på plan och det här spektaklet lär stå honom dyrt...
**********
Sommarens gigantiska övergång då Zlatan Ibrahimovic bytte lag med Eto'o från Inter till Barcelona plus 500 miljoner kronor till Inter sköttes dåligt av katalanerna. Inte själva övergången, men sättet de behandlade Samuel Eto'o på känns smutsigt. Han hade gjort 30 mål i ligan och Barcelona klargjorde tydligt att han inte var önskvärd i klubben efter att ha gjort sin förmodligen bästa säsong.
Jag blev förbannad på Barca, dels för att bytet var idiotiskt, dels för att de behandlade Eto'o på sättet de gjorde.
Men Kameruanen Samuel Eto'o kan i alla fall gå rakryggad på stadens gator, och veta att han är en man. Han sa idag att han inte tänkte fira om han gjorde mål mot Barcelona, allt för att respektera fansen.
Jag har aldrig gillat Eto'o men ett sånt här uttalande gör att han växer i mina ögon.
**********
Hammarbys lagkapten Fredrik Söderström har förlängt med klubben. Det känns som ett otroligt korkat agerande av bajen. Alla bajensupportrar jag känner tycker att han är dålig på plan med tanke på hur mycket han tjänar. Trodde bajen ville bli av med honom, men nu har klubben erbjudit honom förlängning och Fredrik kommer att tacka ja enligt honom själv.
**********

Allt för nuet, mer inlägg kommer kanske ikväll.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Söderström är en pengakåt pajas.

2009-11-23 @ 20:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0