Oj oj oj Salgado, det där ser inte bra ut. Örlund ända som lämnar?? Gbg tappar sina 3 bästa?

Hej. Ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag inte har bloggat idag, men har haft fullt upp faktiskt och knappt använt datorn förräns nu. I alla fall, bäst att sätta igång.

Kenny Pavey har skrivit på ett nytt kontrakt med AIK. Efter nästan ett halvårs långa diskussioner är parterna överens. Jag skrev om Kenny tidigare, kortfattat skrev jag att jag gillar Kenny som person, men kräver nog mycket perngar och förmodligen bara en truppspelare.
Håller fast vid min åsikt. Men fortfarande, vilken hjälte han är!
**********

Mer AIK, sportbladet skriver här att AIK's guldtrupp kan bli intakt utom att Daniel Örlund lämnar. Vore fantastiskt kul och bra för ekonomin att inte ersätta Ivan.
Hörde ett förslag på Gnagarforum att fansen kan betala Ivan's lön och starta en insamling. Och jag lovar, AIK-familjen skulle ställa upp. Kanske inte skulle ersätta hela hans lön men en del.
**********

Desto dystrare besked för skattesnyltarna, fiskrensarna och stolpflyttarna ifk gbg som ser ut att tappa sina 3 bästa spelare. Målvakten Kim Christensen, innermittfältaren Gustav Svensson och anfallaren Tobias Hysén. Inga dåliga spelare, och gbg skulle få de tungt utan den trion.
**********

Dif jagar Petter Hansson. Ja, den blonda ansikten som blir tomatröd i ansiktet under varje match och som gjorde en jätteinsats mot spanien i Sveriges 2-0 seger för några år sedan. Petter är en bra spelare, men kräver säkerligen grymt hög lön. Det vore en klassisk dif-värvning, dyr och säkerligen skadebenägen när han anländer.
**********
Slutligen hittade jag en ganska rolig bild på Salgado från fotbollskanalen under en Real träning. Jävlar vad gammal han ser ut. Trodde han var tränare eller något när jag kollade snabbt. Här är bilden(Salgado längst ner till höger):

För övrigt: Milan är roliga att kolla på, Ronaldinho är påväg tillbaka till formen. (Nåja) Pato grymt bra och en intressant talang. 1-1 mot Marsielle slutade dagens match.
Tack för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0