När ger du upp Raymond? Vad gör dif? Bp orealistiska!

Rätt lite på nyhetsfronten när det gäller fotboll idag.
Frankrikes förbundskapten Raymon Domenech säger att han aldrig kommer avgå och att kritiken sporrar honom.
Min fråga, när ger du upp? Förstår inte varför Raymond överhuvudtaget är kvar som förbundskapten i Les Blues, vad har han gjort bra? Frankrike är på pappret en av världens bästa fotbollsnationer, men Raymons gör spelet tråkigt och jag vet att med en mycket bättre tränare kan Frankrike vinna VM.
Okej, Raymond tog Frankrike till silver 2006 kom jag på. Det är starkt men sen då?
Är han kvar för att jävlas? Sporras han av att få kritik? Hur menar han då? Han förändras ju inte trots kritiken.
Nej, det franska fotbollsförbundet måste agera. In med Guus Hiddink och allting löser sig.
**********

Mer om tränare, dif har anställt någon Lennart Wass. Robert Laul hade ingen aning om vem det var, inte jag heller. Sätter mina pengar på att Erik Niva vet vilken Lennart's favoriträtt är.
Vad jag vill komma till är att precis när Jeglertz/Galloway fick fart på dif och supportrar och spelare ville ha kvar damtränaren så väljer dif att anställa en ny okänd tränare för pengar som jag tror är ganska mycket pengar.
Det kommer ta tid för Wass att få fart på dif, frågan är om han lyckas överhuvudtaget. Problemet med dif 2009 var kontiniuteten. Laget var inte ett lag. När laget till slut blev ett lag får tränarna foten.
Klart som fan Jeglertz tackar nej till delad tränarroll när det inte funkade med Zoran, och det är uppenbart att han inte har förtroende från ledningen.
Ledningen har för övrigt inte hört av sig till Steve Galloway om han ska stanna eller inte.
Vad gör dif?
**********

Bp's ledning är orealistik. 10 miljoner, för Philip Haglund. Samma pris som AIK satte på lagets då bästa spelare Ivan Obolo i somras som hade 1 år kvar på kontraktet.
Ivan är mängder gånger bättre än Philip. Philip är dock ung men har inte visat särskilt mycket. 10 miljoner är alltså orealistiskt.
Bp har höga priser på sina spelare, undrar hur deras ekonomi ser ut egentligen med tanke på att de inte paniksäljer.
När Olof Guterstam spelade i bp gjorde han rätt mycket mål en säsong, tror det var i superettan men är inte säker. Bajen lånade honom en säsong och han gjorde inget vidare avtryck och var mest bänk. Ändå ville bp inte släppa honom för mindre än 4 miljoner kronor.
Det fick jag reda på när jag tog en fika med Tommy Söderström tjuvlyssnade jag lite på hans samtal...
**********

Har inget mer att komma med just nu pga nyhetsbrist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0