Ledsen, men har inte haft tid. Filmer och annat kommer! Stjärna till Allsvenskan?

Hej. Hemskt ledsen för den usla uppdateringen idag, men har inte haft tid. Mycket plugg just nu.
Nog tjatat om det. Here we go.
När jag gick in på fotbollskanalen ikväll möttes jag av nyheten att Ajax Rasmus Lindgren, som var lagkapten för Ajax förra säsongen men hamnat i frysboxen rejält i år jagas av AIK, Elfsborg och ifk Göteborg.
Jag hade inte velat ha honom till AIK. Kräver säkert en hög lön för att vända hem, han är ju bara 24 år och att vända tillbaka till Allsvenskan vore ett svagt kliv i hans karriär. Det tycker han själv också:
-Jag är inte jättesugen på Allsvenskan. Säger Rasmus.
Känns mer som att blåvitt kommer knyta till sig honom. Ekonomin är god och många stjärnor ser ut att försvinna.
Elfsborg har deklarerat att de vill satsa på ungdomsakedemin och har pumpat in 30 miljoner i "Camp Elfsborg" fet satsning minst sagt. Jag tvekar om det behövs 30 millar för att fostra spelare.
Åter till Rasmus, alltså tror jag att om någon knyter till sig honom blir det göteborg. Men i ärlighetens namn är jag nästan säker på att han stannar i Ajax eller byter till någon annan euoropeisk klubb.
Här är fotbollskanalens bild:
**********

Zlatan har gjorts till kungen av världen av svenska tidningar. Jag tycker att det är riktigt dålig att de framställer honom som gud. Sportbladet har gjort en egen Zlatansida där allt som skrivs om Zlatan kommer upp. Herregud alltså, herregud.
En som håller med mig är Ralf Edström som haft en liten dispyt med Zlatan tidigare.
Han säger:

**********

Har inte så mycket mer tid att blogga så bjuder på 3 filmer från derbyna mellan Genoa-Sampdoria, Olympiakos-Panathinaikos och Röda stjärnan-Partizan Belgrad. Riktigt tunga filmer alla 3, mäktig läktarkultur!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0