Ikväll är det dags! Champions League!

Som rubriken lyder, ikväll är det dags för Champions League. Många har blandade åsikter om turneringen, men jag gillar den skarpt.
Barcelona-Inter är kvällens överlägset hetaste match.
Spekulationerna är huruvida Zlatan och Messi spelar eller inte. Det jag läst lite överallt på olika forum och hemsidor är att båda är med i truppen, Zlatan startar och Messi börjar på bänken och blir förmodligen inbytt.
Jag tror på en tråkig match, och att Barcelona uppträder ungefär som mot Chelsea förra året, stressigt och inte särskilt mycket tålamod. Tveksamma domslut och Andres Iniesta avgjorde den matchen. Och på tal om de starkt tveksamma domsluten kan jag säga så mycket som att om Barca vinner på ett felaktigt domslut idag (Mot chelsea var det 3 straffar som Chelsea gick miste om) så kan jag nästan garantera att misstankarna om att Barcelona mutar domare i CL är sanna.
Tror det är oerhört viktigt att Zlatan startar, Glenn Strömberg på viasat trodde att det var viktigare att Zlatan startar en att Messi gör det.
Jag säger tvärtom, Messi's snabbhet kan luckra upp ett grymt taktiskt försvar.
Grymt svårt att tippa. Jag säger 1-0 till Inter, Samuel Eto'o.
Fan vad kul det hade varit, Zlatan--> Barca för att vinna titlar CL, Eto'o--> Inter mot sin vilja.
Resultatet--> Zlatan till Barca för att missa CL-slutspel.  Eto'o--> Inter för att gå vidare till gruppspel i CL.
Sjukt kul om så blev fallet.
**********
För övrigt sitter jag och halvkollar på Rubin Kazan-Dynamo Kiev. 0-0.
Ser inte ut att vara en alltför rolig historia för spelarna, främst målvakterna. Snöstorm.
**********

Ett inlägg kommer så snart som möjligt om andra saker än CL.

zlatan ibrahimovic samuel etoo inter milan barcelo1 Zlatan Ibrahimovic o Samuel Eto´o
Samuel Eto'o den stora vinnaren när dessa herrar bytte lag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0