El Clásico, en ganska tråkig historia! Chelsea krossade Arsenal.

Hej, El Clásico är färdigspelat, och det känns inte som att jag fått valuta för pengarna.
Matchen höjdes till skyarna som vanligt och ljudnivån inför matchen på Camp Nou var gigantisk. Gick knappt att höra kommentatorerna i början. Barcelona bjöd även på 2 fina tifon. Tifon blir väldigt bra med så pass höga och breda läktare.
Barcelona startade med Iniesta-Henry-Messi som anfallare. Dåligt av Pep Guardiola att starta med Henry istället för Pedro. Pedro har riktigt bra form, Henry har raka motsatsen. Henry fick ingenting uträttat, han förstörde mest anfallsspelet genom att forbrylla sina egna anfallskamrater. Henry hade en roll som central anfallare men bröt hela tiden in i banan från vänster.
Matchen var ganska tråkig. Mycket avblåsningar, speciellt backarna Alves, Puyol och Pepe lade sig så fort en ljudvåg från läktaren kom emot de. Alves var värst. Slängde sig hela tiden. Men det värsta var nog att domaren gick på det hela tiden.
I övrigt stod Puyol annars för 3 riktigt viktiga brytningar som mycket väl kunde leda till mål om inte backen med det krulliga håret varit på plats.

Super Svensken (Jag väljer att inte stava det med Z som alla tidningar gör) Zlatan Ibrahimovic var den av 3 stjärnor som var tveksamma till spel som startade på bänken. Både Messi och Ronaldo var på plan från start.
Men Zlatan avgjorde. Ett fantastiskt inlägg som Zlatan dunkade in med vänstern på volley. Riktigt fint.
Sergio Busquets och Lassana Diarra fick lämna planen, bemötta av det röda kortet. Kände på mig hela tiden att Lass skulle bli utvisad, spelade på gränsen hela tiden, vilket säkert var hans uppgift.

Matchen slutade också 1-0. Svensken avgjorde, jag blev riktigt glad när Zlatan gjorde mål. Skön känsla, jag var stolt att vara svensk. Sjukt jubel uppstod vid målet. På tal om sjukt jubel så  blev det sjukt jubel när Zlatan var på väg in.

Real Madrid gjorde en bra match, 2 bra chanser i första halvlek som Victor Váldes avstyrde säkert och Kaká briljerade. Men defensiven var också riktigt bra, Barca's spelare låstes fast och raderades ur matchbilden. Xavi och de andra speluppbyggarna fick små ytor att "operera" på som Kommentatorn Robert Perlskog hade sagt. Perlskog använde ordet operera 3 gånger i rad. I övrigt var Perlskog's och Kåmark's insatser bra. Lite kul fakta togs upp, som till exempel att det här var det första El Clásico utan holländare sedan 1996.


Zlatan blev glad efter målet. Och det förstår jag mycket väl.
**********

Innan Barca-matchen kollade jag på Arsenal-Chelsea. Kan säga så mycket som att Chelsea vinner som jag trodde inann säsongen Premier League 09/10. Grymt bra spel, och Arsenal som hotade Chelsea om titeln och var piskade att vinna gjorde en usel insats.
3-0 blev slutresultatet. Drogba gjorde 2 fina mål varav en läcker frispark. Arsenals mittback Tomas Vermaelen gjorde ett oturligt självmål.
Arsenal var som nämnt dåliga, sista passen blev i stort sett misslyckad hela tiden.
**********

Har inget mer att säga för ikväll tror jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0