Benzema bättre än Xavi. Fond för ungdomsfotbollen startad. Tauer "hotar" lämna. Iniesta förlänger.

Som rubriken lyder är Real Madrids Karim Benzema bättre än Barcelonas Xavi.
- På tv-spel.
Första halvleken slutade 0-0, men i andra sänkte Benzema eller rättare sagt 3 målskytten Ronaldo Barcelona.
Karim gick alltså segrande ur tv-spelstriden. Undra hur det går i den riktiga matchen?
**********
Avlidne AIKaren Lennart Olsson gjorde extrem mycket för sitt älskade lag. Han gick på de flesta matcherna i Herrfotboll, damfotboll, innebandy och ishockey tillsammans med tvillingbrodern Erik.
Lennart gör nytta även i himmelen, nu har en fond startats till hans ära som ska genera i pengar till AIK ungdomsfotboll.
Jag har lagt 500 kronor, och mer blir det.
Mer info här .
**********
Aftonbladet skriver idag att Jan Tauer hotar att lämna dif. Om dif inte hör av sig om ett nytt kontrakt inom en vecka så lämnar Tauer klubben. Tyska klubbar i andra och tredjeligan är intresserade av Tauer som kallas "kultspelaren" av aftonbladet.
Jag minns mest Janne för sitt långa och (fula?) hår och för hur han låtsades halta av plan efter att ha blivit utbytt i den 37de minuten mot AIK. Tauer var inte skadad, Martin Mutumba hade sån lekstuga så att Tauer inte fick spela mer än 37 minuter.
Mutumbas citat efter matchen är klassiskt: Han var nog uppe och bloggade hela natten.
Dif känner sig nog inte "hotade" av att Tauer ska lämna, snarare lättade.
**********
Barcelona har gjort en klok investering i och med kontraktsförlängningen med Andres Iniesta som sträcker sig till 2015(!)
Den magiske tvåfotsdribblern blir därmed hyfsat dyr att köpa loss.
**********
Avslutar dagens inlägg med ett grymt citat signerat Martin Mutumba 2004 som 19-åring när han åkte in för misshandel.
"Man ser att barnens idol bild börjat försvinna lite, barnen kollar på en dom ser en som en hinkare, killen som röker cigaretter, det är inte bara med fotbollen man slutat, det är med livet, nu har jag bromsat, ska ta mig upp igen, jag ska komma tillbaks, jag svär på gud, jag måste" Martin Kayongo-Mutumba, 2004
**********


Xavi fokuserad på Fifa 10.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0