RIKARD NORLING TILL ASSYRISKA! United söker ny målvakt, den perfekta är...

Hej. Har jobbat en hel del idag och inte haft särskilt mycket tid till att blogga.
När jag gick in på fotbollskanalen möttes jag av en ganska öväntad nyhet. Förre hjälten tillika AIK-tränaren Rikard Norling har tagit över Assyriska. Rikard skrev idag på ett 2-årskontrakt.
Jag är inte särskilt nöjd med att det blev en svensk klubb, en bra svensk klubb dessutom som snöbblade på målsnöret till Allsvenskan 2010. Mina känslor om AIK mötte Assyriska skulle vara riktigt konstiga.
Jag hade helt klart hellre sett Norling tjäna stora pengar i en utländsk klubb! Men jag får ändå gratulera.
Och jag får gratulera Assyriska, Norling ryktades till landslaget. Assyriska har gjort en riktigt jävla bra affär. Jag tror att Assyriska som har en del f.d AIK spelare som lirade i AIK under tiden i superettan då Norling var tränare.
Jag är nästan säker på att Assyriska kommer kamma hem framgångar under Norling. Varför inte Allsvenskan 2011?
Som sagt överraskande men roligt för Rikard.
En Rikard Norling, det finns bara en Rikard Norling! En Rikard Noooooorling, finns bara en Rikard Norling!
**********

Manchester United har idag erkänt att de vill ha en ny målvakt efter att Edwin Van der Sar lagt handskarna på hyllan. Den perfekta ersättaren enligt mig är Atletico Madrid's målvakt Sergio Asenjo.
Sergio är 20 år och spelade U-21 em med spanien och gjorde det riktigt bra. Riktigt talangfull målvakt som spås en lysande framtid. Vad väntar ni på United!?
En annan talangfull målvakt är CSKA Moskva's 23årige målvakt Igor Akinfeev som jag hört är riktigt bra. Har knappt sett honom själv, men har en del kompisar som följer Ryska Ligan noga. Samtliga tippar att han Igor kommer bli något stort.
United lär inte ha problem med att köpa loss de båda, då de inte har några större meriter och kan köpas relativt billigt.
**********

Mer Silly Season. Mario Balotelli's dispyt med José Mourinho kan stå honom dyrt. Eller göra 18åringen "Super-Mario" bättre.
Mourinho har deklarerat att han Mario inte är önskvärd i Inter längre. Mario lär inte säljas i vinter, men troligen nu i sommar om relationen inte förbättras. Annars är frågan vem som hinner iväg först, Mourinho som sagt att han vill ta över en Premier League klubb och ryktas till City. Eller Balotelli som inte är önskvärd av Mourinho.
Ett klubbyte  för Balotelli måste inte vara fy skam, han utvecklas fortfarande och inget pekar på att utvecklingen stagnerar om han byter klubb.
**********
Allt jag hade att bjuda på just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0