Oense om Mr 100%. Fredrik Stoor, tragisk historia. Vem vill ha sumparen? Pinsamma kommentarer.

Dagens andra inlägg. Jag slösurfade lite tidigare idag och gick in på fotbollsbladet då jag blev bemött av en trevlig nyhet. Markus Jonsson stänger inga dörrar för AIK. Jag blev givetvis glad, en i stort sett intakt guldtrupp skadar ju aldrig. Jag gick in på fotbollskanalen där jag möttes av samma nyhet fast tvärtom. Det stod att Markus "Mr.100%" Jonsson ville till England.
Vad ska man tro på? Jag har faktiskt större tillit för fotbollskanalen.
Queens Park Rangers är senaste klubben som varit ute efter Jonsson. Innan var det Stoke. Jonsson är nu 28 år, och jag tror faktiskt att det är bäst om Jonsson går, tjänar en hacka och sedan lägger skorna på hyllan.
AIK har värvat 25åriga Martin Lorentzon som Bosman. Martin är tänkt som Markus ersättare.
Om Markus ska stanna så kräver han nog en ganska hög lön vilket jag inte tycker AIK ska lägga pengar på med tanke på att han börjar bli till åren.
**********

Fredrik Stoor som i nuläget spelar i Fulham, men är utlånad till Derby är en ganska tragisk historia. Han var mycket lovande och landslagsaktuell när han gick från hammarby ut i Europa. Men han hamnade i frysboxen och fick ingen speltid under tiden i Fulham. När han sedan lånades ut till Derby gjorde han helt okej ifrån sig som jag har uppfattat det. Men nu har Fulham satt ett för högt pris på Fredrik, för att Derby ska vara villiga att köpa honom. Fredrik är kortfattat en ganska tragisk historia...
**********

Djurgårdens anfallre Mikael Dahlberg som mäktade med hela NOLL mål under förra säsongen, och ja han är anfallare. Vill ut i Europa, eller i alla fall Norden. Mikael säger att det troligtvis blir Norge eller Danmark. Frågan är då, vem vill ha Allsvenskans förmodligen största målsumpare?
Jag hade inte velat lägga min lönebudget på honom i alla fall.
Men ärligt talat så kan Mikael bli ganska bra i rätt miljö, han sliter kopiöst och är en bra Targetplayer.
Jag minns när min djurgårdspolare efter ett derby påstod att Dahlberg var Sveriges bästa playmaker. Jag mobbar honom än idag för det.
Hallå, Zlatan!?
**********

Fotbollskanalen skrev idag en artikel om Zidane's uttalande att han tycker att det var bra att Italien vann, för han ville inte ha dåligt samvete efter det han gjorde.
Kommentarer haglade in om att Zidane snackade skit, att han var dålig, att han inte ens var bland de bästa spelarna under 2000-talet.
Och till dem, som bevisligen inte kan någonting om fotboll och kommenterar så kan jag bara säga, jag blir gråtfärdig.
Zidane är en av de största genom alla tider, han var en stor idol och förebild för mig.
Jag hade inte så många idoler, men det fanns två. Ronaldo Lúiz Nasario De Lima och Zinedine Zidane.
Jag minns att jag följde varje match med Ronaldo, gjorde över hundra mål per säsong med honom när jag spelade FIFA. Jag minns också att min bästavän hade en Roberto Carlos tröja. Min mor var i brasilien och köpte en Ronaldo-tröja till mig. Först blev jag besviken, men när jag insåg hur stor han var blev jag förälskad.
Jag var alltid Ronaldo när jag spelade fotboll på gården och härmade hans målgest och beteende. Han var gud.

Zidan minns jag inte lika starkt, jag minns att jag följde Real Madrid med Ronaldo, Zidane, Carlos och de andra i det stjärnspäckade laget. Jag hade även en fotbollsbok med en bild på Zidane. Han spretade på ett specellt sätt med fingrarna, och jag försökte alltid ta efter honom. Jag gick överallt med fingrarna på det sättet.
**********

Allt för mig nu, glöm inte att kommentera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0