Guldbollen utdelad-Här är listan! "Kevin" har förlängt! Drogba hejade på Arsenal!

Hej. Det lackar mot jul och det blir mindre och mindre bloggande pga tidsbrist. Ska dock försöka blogga så fort jag får tid och utrymme.
Dagens största nyhet och snackis är att Guldbollen, eller Ballon D'Or är utdelad. Leo Messi vann, föga förvanande hade garanterat lagt min röst på honom.
Tvåa kom Cristiano Ronaldo som jag inte haft så bra koll på det senaste året. Prestationerna i Real är inget att skryta med, men han förtjänade säkert platsen i och med spelet i Manchester United.
På tredje plats kom Xavi, riktigt kul att de lyfter fram honom som inte fått särskilt mycket beröm. Em 2008 bästa spelare, och alltid ett geni i Barcelona. Briljerade i Champions League finalen med passningar jag inte trodde var möjliga.
Andres Iniesta knep fjärdeplatsen. Han är en fantastiskt bra spelare, tvåfotarna är magi och spelförståelsen är stor.
Samuel Eto'o spottade in ca 30 mål i La Liga förra året. Det var värt en femteplats. Jag tycker att han förtjänar den mycket väl, kunde lika gärna bytt plats med Iniesta.
Sjätteplatsen knep Kaká. Vet inte riktigt, tycker att det här var den mest tveksamma placeringen. Visst han har var bra i Milan förra säsongen men tog inte Milan till en stor titel, och brassen briljerade inte på samma sätt som förut. Hade mycket väl kunnat se han på en 8 eller 9onde placering.
Zlatan Ibrahimovic tog en väntad sjunde plats. Bra bedömt, hade kunnat peta ner Kaká och byta plats med honom. Zlatan dominerade i Serie A. Kaká gjorde det inte. Zlatan fick en succéartad start i Barcelona, Kaká fick inte en succéartad start i Madrid.
På åttondeplats kom Engelsmannen Wayne Rooney. Är väldigt tveksam till denna bedömning, Rooney var knappast 8onde bäst i världen förra säsongen. Han gjorde inte särskilt mycket mål för Man utd och var enligt mig inte värd en 8onde plats.
Niondeplatsen tog Chelsea's Didier Drogba. Tycker att han var värd minst att byta plats med Rooney. Alltid bra när det väl gäller och en stark spelare. Gillar hans spelstil.
Tiondeplatsen tog Steven Gerrard hand om. Har inte så mycket att säga, Steven är en grym spelare och förtjänade att vara världens 10onde bästa spelare.
**********

Nu är det klart att Kenny Pavey (eller KeVIN Pavey som DN kallar honom) har skrivit på för AIK. Det snackas om  3 år och jag är varken nöjd eller missnöjd. Kenny är en kämpe som ger allt, men samtidigt har han försämrats kraftigt sen succén 2006 och börjar bli till åren.
Här är DN's rubrik:

**********

Idag erkände Chelseas Ivorian Didier Drogba som sänkte Arsenal med 2 mål i helgen att han hejar på laget han sänkte.
Eller rättare sagt hejade. Ja, Drogba hejade på Arsenal som liten. Egentligen tror jag att det här är ett knep för uppmärksamhet, men trots allt intressant.
**********

Inte så mycket mer att rapportera om, mer inlägg kommer ikväll om jag har tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0