Starkt Liverpool.

Hej, har precis kollat klart på Everton-Liverpool. Riktigt bra match, märktes att det var derby. Grymt tryck på läktarna och hårt spel på plan. Domaren var bra då han släppte flera situationer som hade kunnat vara frispark. Mycket glidtacklingar m.m sånt gillas!
Liverpool vann med 2-0 efter att Javier Mascherano skjutit på en Evertonback som styrde in bollen i eget mål. Mascherano blev hur glad som helst, men när det stod klart att det inte var han som gjort målet var det lite mer muntra miner från Argentinaren.
Everton skapade mycket chanser, brassen Jo gjorde 2 offside mål, Marouane Fellaini hade två jättechanser på rad. Först en nick som Reina han ner på, en bländande räddning. Fellaini sköt sedan returen, men Reina gjorde en benparad på den. Mycket bra målvaktsingripande.
Dirk Kuyt kunde döda matchen när det var 10 minuter kvar.
Mycket rolig match att titta på. Hade tippat X2 och det blev 2 så jag är nöjd med det också.

El Clasico närmar sig, men först ska jag kolla klart på Inter-Fiorentina som står 0-0. Inter har dominerat hela matchen, det ända Viola haft är ett skott i stolpen av Alberto Gillardino.
Straff nu! Exakt när jag skriver det här blir det straff för Inter.
Gör mål nu då!
Milito filmar till sig en straff. Eller överdriver i alla fall. Samme Milito tar straffen och gör.....
....MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL!!
Yes. Är inte glad för att jag hejar på Inter, utan för att jag tippade Interseger.Ingenting är klart än dock.

Sedan blir det Arsenal-Chelsea, en grymt bra match på förhand.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0