El Clásico!

Hej. Som ni säkert vet eller i alla fall bör veta är det El Clasico idag. Den grymt heta matchen mellan Barcelona och Real Madrid.
Det ska bli en sjukt intressant match och man är alltid lika förväntansfull.
Fjolårssuccén Barcelona ställs mot revanschsugna Real Madrid som har köpt in många dyra stjärnor i år för att ta över tronen i Spanien.
Det har i stort sett alltid varit Barcelona och Real Madrid som dominerat Spansk fotboll. I år är inte ett undantag, Real Madrid leder La Liga och Barcelona ligger på andraplats.
Matchen sänds 19.00 på Tv 4 sport idag. Och om du befinner dig i spanien men inte fått biljett till matchen så sänds den på biografer runt om i landet! Det säger en del om hur stor matchen är...
Den största frågan är huruvida Lionel Messi, Zlatan Ibrahimovic och Cristiano Ronaldo spelar eller inte.
Alla 3 har dragits med skador, men jag är nästan säker på att samtliga startar. I en sådan här viktig match vilar man inte någon.
Jag har för mig att sändningen börjar redan 16.00 på tv 4 sport idag, allt för att visa bilder från gamla matcher. Det sa dem efter La Liga igår.
Förväntningarna hos folket är skyhöga, målkavalkad väntar sig nog de flesta, det är så det brukar bli i det här mötet.
Jag är glad att jag är neutralt inställd till de båda lagen, slipper känna sådan nervositet som jag vet att många av mina vänner känner.
Det ända jag hoppas på är en riktigt bra och rolig match.
Zlatan måste bevisa att han kan vara bra i stora matcher, det här är ett ypperligt tillfälle.

Jag kan sitta och skriva hur het matchen är hur länge som helst men väljer att lägga över ordet till olika medier i olika länder.
Istället bjuder jag på lite bilder.
Klicka för att få se dem i större storlek.















Alla är redigerade, mest för att jag inte hade något bättre för mig på morgonen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0