Ny AIKt-shirt. Guld-dvd'n snart här. Persie borta längre än väntat. Arshavin deprimerad.

Hej, här kommer dagens förmidligen längsta inlägg.
Det består av en del nyheter.
Jag kan börja med en mjukstart, AIKshop har lanserat en ny tröja. En hyllningströja till Daniel Tjernström. Riktigt bra intiativ tycker jag. Tjernström är en älskad trotjänare som spelat 11 år i klubben och skjutit hem det första sm-guldet till AIK på 11 år.
Tröjan i sig tycker jag är snygg, men den har fått ganska mycket klagomål på Gnagarforum om att det är för mycket text på den.
Jag tycker att kritikerna har rätt till viss del, tröjan ser ut så här:



Jag tycker att antingen borde "Tjernkraft" eller "Tjerna till landslaget" försvinna från tröjan, blir lite flr mycket med båda.
Jag är lite kluven när det gäller baksidan med nummer och namn. Tror ändå jag gillar det mer än vad jag ogillar det.
Hur som helst kommer i alla fall tröjan att köpas. Här är länken till tröjan.
**********

Mer om AIKshop. Charlee Mian o co jobbar för fullt med guld dvd'n. Det sägs att den bara kommer släppas i 4 000 exemplar, men att det förmodligen blir ett andra lass med gulddvder senare.
Dvd'n planeras vara klar i början av december.
Och teasern är så jävla underbar! Jag kunde inte låta bli att fälla en tår när Stahre går mot Wesström precis innan slutsignalen och exakt när matchen blåses av så omfamnar det varandra i världens största kram. Och Wesström's glädjetjut! Fan vad fint det är.
Teasern kommer längst ner i inlägget.
**********

Stackars Robin Van Persie som varit så viktig för Arsenal under säsongen men drog på sig en fotskada i en träningslandskamp mot Italien i november.
Först snackades det om 2 månader, sen kortades tiden ner till 6 veckor. Men nu är det fastställt. 4 månader! Blir Holländaren borta. Mycket tråkigt!
**********

När jag gick in på fotbollsexpressen idag blev jag chockad. Jag möttes av denna bild:



Andrei Arshavin har varit deprimerad sen Ryssland missade VM och han säger att han tappat lusten för fotboll och att han funderar på att sluta.
Vore grymt tråkigt, han har verkligen potential att bli något stort!
Ett stort avbräck för Arsenal om Ryssen inte spelar i den grymt viktiga matchen mot Chelsea imorgon.
**********

Tittade på Laul Calling idag. Bra program faktiskt, alltid roligt och Laul, Niva och gästen brukar bli en bra kombination.
**********

Allt jag hade att säga nu. Mer inlägg kommer förmodligen ikväll.
**********

Teasern till guld-dvd'n.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0