Råsunda rivs. Ännu en våldtäkt. Inget EM ! Eidur skyldig 70 miljoner!

Hej. Nu känns det ganska klart. Råsunda rivs. Ja, Sveriges mest klassiska arena, där världens bästa spelare genom tiderna fick sitt genombrott. Där Sverige stod för sitt bästa resultat någonsin i ett världsmästerskap.
Och inte minst, Sveriges bästa lags hemmaplan. Borgen.
Fan vad besviken jag är.
Nu vill jag bara uppmana alla till ett sista försök för att hindra en rivning.
http://hemmaparasunda.se
Skriv på.

Nu undrar ni säkert hur jag kan veta att Råsunda rivs just idag. Jo, det är så att PEAB och AIK har förlängt sitt avtal. Peab, som vill riva Råsunda och bygga nya hus hade inte förlängt avtalet om det inte vore så att AIK gick med på en rivning av Råsunda.
Fan vad förbannad jag är.
I Våran Borg.
I våran stad.
Slår våra hjärtan för Sveriges största lag...
**********

Det har begåtts ännu en våldtäkt i Svensk Fotboll.
Senast var det Kalmars nyförvärv Yannick Bapupa som inte hann spela en match för den Röda klubben. Dock är han inte dömd än.
Någon som är dömd är Syrianskas Michael Mensah. Har alltid tyckt att han var en bra lirare, men efter det här har jag definitivt ändrat min åsikt.
Han har alltså misshandlat sin fru och våldtagit henne framför ögonen på sina egna barn.
Jag mår fan illa.
Jag skickade iväg ett sms till en polare idag.
"Andra spelaren inom Svensk fotboll som begått våldtäkt på kort tid. Vilka svin det finns alltså..."
"Förjävligt alltså, förstår på något sett varför rasisterna hatar oss." Svarade han. Med oss menade han att han själv är svart.
**********

SvFF och norge's fotbollsförbund har bangat på en ansökan till EM 2016. Ganska roligt att de inte ens skickade in en ansökan då de redan gjort en hemsida.
Är inte särskilt ledsen, vad ska vi med ett EM till? Skämma ut oss?
Nej, Lars-Åkes beslut var för en gång skull klokt. Det tragiska är att det förmodligen inte äns var ett menat beslut.
**********

Det har tidigare snackats om att islänningen Eidur Gudjohnsen F.d barca och chelsea, nu i monaco har dryga spelskulder.
Engelsk press har nu avslöjat att han drog på sig dem under en skada, och att de ligger på ca 70 miljoner kronor!
Ungefär 2 årslöner av vad Eidur tjänar nu.
Aj aj aj, det kan vara hårt att va fotbollspelare...
**********

Inte så mycket mer att säga just nu. Blir förmodligen CL ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0