Ledsen. böterna, spelschemat, Tauer och mycket annat!

Hej, har inte kunnat blogga under helgen eftersom att jag varit bortrest. Jag är hemskt ledsen, men ska försöka bättra mig.
Det mest intressanta kommer nog ifrån Allsvenskan.
Det är så att straffen delats ut efter göteborg-AIK och dif-assyriska.
I AIK's match räknas både cupfinalen och guldmatchen, i guldmatchen användes bengaler, och planen stormades och folk klippte sönder nätet på målet och rev upp gräset för att spara de som minne. I Cupfinalen hände inget märkvärdigt, smällare sköts upp i luften. Ingenting mer vad jag minns.
Summan AIK får betala är 85 000 vilket känns ganska okej ändå.
Trodde det skulle röra sig om det dubbla beloppet.
Seger i Supercupen ger 250 000, det skulle kunna ersätta dessa kostnader.

Göteborg kastade mynt på Martin Mutumba, brände bengaler och kastade bengaler, bröt sönder stolar o.s.v i guldmatchen. I Cupfinalen gjorde de inget nämnvärt vad jag minns. Straffet blev 75 000 i böter. Trodde göteborg skulle få mindre faktiskt.

Sedan var det matchen det snackades mest om, dif-assyriska där supportrar sprang in på planen och slog ner Assyriska spelare! Böterna blev 200 000 och premiären i Allsvenskan utan publik!
Jag blev nästan chockad när jag såg siffrorna. Ruskigt dryga böter för dif.
Premiären hade dragit ungefär 10 000 åskådare, multiplicera det med ungefär 150 vilket är det genomsnittliga publikpriset för dif skulle jag tro. Jag får det till ungefär 1,5 miljoner kronor.
Samtidigt slipper man lägga pengar på säkerhet o.s.v, men man tappar ändå 1,3 miljoner ungefär. Lägg till 200 000 och summan för hela kalaset blir 1,5 miljoner kronor.
**********
Det preliminära Allsvenska spelschemat är satt för omgång 1 och 2. AIK fick en ganska lätt uppgift mot Mjällby i premiären som spelas på Råsunda och bortapremiären spelas mot brommapojkarna.
Bra start behövs för att komma igång, känns som perfekt motstånd.
Här är hela det preliminära schemat för Allsvenskan 2010.

**********

Jan Tauer, djurgårdens pajasback ser ut att lämna klubben. Tysken får inget nytt kontrakt, och tur är väl det för dif. Tur också för Tauer som slipper bli bortgjord av Martin Mutumba igen. Synd För Martin Mutumba som får hitta någon annan att skoja med.
**********

Riktigt skönt att Jocke Hall's blogg är tillbaka efter semestern. Sjukt skön kille.
**********
Hoppas kunna komma med fler inlägg senare, har inte tid just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0