Champions League och Iván Oboló.

Hej. Är på bättre humör idag, ni lär alltså slippa ett argt inlägg likt det förra.
Idag möttes jag av vad jag trodde var en glad nyhet. Aftonbladet skrev att Iván Oboló erbjuds att dubbla sin nuvarande lön.
Jag var trött och läste A. Läser jag ett stort A tänker jag på AIK och blev riktigt glad. En dubblad lön skulle förmodligen innebära att han stannar.
Jag gick mot bussen med ett nöjt leende, som snabbt utbyttes mot en fundersam min.
"Jahapp, då var Iván borta. Får hoppas att Björn Och Micke hittat någon jävligt bra kille där nere." Stod det i ett sms.
"Va? AIK erbjöd honom att dubbla sin lön stod det idag?" Svarade jag.
"Nej, nu är du nog ute och cyklar."
Jag förstod ingenting och ringde upp kompisen, som sedan förklarade att det var Iváns Argentinska klubb Arsenal De Sarandi som han spelat i förut erbjöd honom att dubbla lönen.
Då var det desto muntrare miner.
Att Iván skulle dubbla sin lön känns orimligt, han tjänar i och för sig bara 50 000 ungefär i dagsläget. Men AIK har inte råd att betala 100 000 i lön. Eller jo, om Pavey inte hade förlängt hade Pavey's gamla löneutgifter kunnat ersätta Ivan's nya.
Hur som helst är jag säker på att Mr. Björn Wesström och Sir Micke Stahre gjort ett bra arbete nere i Brasilien och har ersättaren klar.
**********

Års-dvd'n är klar, beställningen har skickats efter men AIKshop får inte de 4 000 dvderna förräns den 16-17 desember!
Det är försent och måste ändras.
Här är mer info: http://www.blackbeat.se/2009/12/08/nytt-om-guld-dvd/
**********

Champions League idag. En del ganska intressanta matcher. United-Wolfsburg känns som den hetaste på pappret, men United lär inte satsa allt krut så de får bli Milan. Ett lag som jag börjat fatta tycke för faktiskt. Har sagt till min inbitna Milan-kompis att om Milan vinner dagens match mot Zurich så börjar jag heja på Milan. Han gillade förslaget skarpt. Ska försöka att inte dra mig ur.
Har inte mycket mer att säga om CL, ganska tråkiga matcher idag. Grejen är den att samtliga är ganska avgörande, men på pappret tråkiga matcher.
**********

Kunde inte låta bli att printscreena denna bild på Olof Lundh från fotbollskanalen Europa.
Det kostar att ligga på topp. Idag hade Olof helt enkelt inte betalat.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0