10 vackraste målen 2009 här är filmen! Terry blir av med bindeln!? Silly Season tar fart på allvar!

Hej. Tredje eller fjärde inlägget för dagen, minns inte riktigt. 35 besökare hittills är väldigt bra. 0 kommentarer hittills väldigt mycket mindre bra.

Det har hänt en del sen tidigare inlägg under dagen, bland annat snackas det om att Chelseas lagkapten John Terry kan bli av med lagkaptensbindeln efter att ha utnyttjat Chelsea genom att sälja guidade turer och sedan stoppa pengarna i egen ficka. John hävdar att pengarna går till välgörande ändamål. Som vad? En ny bil kanske...
Tränare Carlo Ancelotti dementerar ryktena som finns på film. Men nu såg jag i expressen att Terry kan bli av med bindeln. Jag skickade iväg ett mail till en engelsk inbiten chelseasupporter som svarade att även han hört ryktet.
Men Ancelotti har dementerat, vad ska då ursäkten vara för att han ger kaptensbindeln till någon annan än Terry?
**********

Roberto Mancini har tagot över som tränare för en av världens rikaste klubbar, Manchester City. En ny tränare betyder givetvis nya rykten. Här kommer en liten sammanfattning.

Det snackades om att Robinho var klar för Barcelona tidigare i år. Idag har man kommit fram till att City kräver för mycket pengar. Affären kommer alltså inte gå igenom säger de senaste ryktet. Jag tror att Robinho hade kunnat tillföra Barcelona väldigt mycket med sin snabbhet och teknik. Henry börjar bli gammal nu och har inte varit sig lik den här säsongen i jämförelse med den förra.
Robinho behöver samtidigt en nytändning.

Nästa rykte är även Manchester Citys. Mancini har nämligen lämnat ifrån sig en önskelista till tomten (nåja, den arabiska shejken som äger klubben i alla fall.)
Önskelistan är, ja vad ska man säga... Inget en 5åring önskar sig i alla fall.
Först och främst önskar han sig bli av med spelare som Craig bellamy,, Kolo Touré Wayne Bridge och överraskande nog Joleon Lescott som man kämpade hårt för och bara spelat i klubben en halv säsong.
Spelarna som Mancini vill ha är betydligt fler.

Mario Balotelli. Min kommentar: Jag tror knappast att Inter släpper den 19årige supertalangen. Mario har visserligen hamnat i bråk med tränaren José Mourinho, men jag tror knappast det gör att Inter Rea'r ut en av världens största talanger. Chans att han flyttar till City: 15%

Fernando Torres. Min kommentar: Ryktades till Chelsea för någon dag sedan. Chelsea bjöd 690 miljoner för Spanjoren i Liverpool, men pool nekade. Och det ska väldigt mycket till för att Rafa Bentez släpper sin kelgris. Jag tror det rör sig om summor uppemot 850 miljoner. Chans att han flyttar till City: 20%

Kun Agüero. Min kommentar: Argentinaren måste bort ifrån "lilla" Atletico Madrid för att bli en världsspelare. Om City blir klubbadressen är jag ytterst tveksam till. Priset lär ligga på 700 miljoner ungefär. Chans att han flyttar till City: 20%

Thierry Henry. Min kommentar: Fransosen börjar bli till åldern och är knappt skuggan av sitt forna jag. Jag är 80% säker på att affären inte blir av. Och om den blir det är det Barca som står som vinnare. City lär överbetala rejält. Chans att han flyttar till City: 30%

Yaya Touré. Min kommentar: Barcaspelaren skulle vara en viktig kugge. Ryktades bort i somras men skrev ett 4-års kontrakt istället. Har inte fått lika mycket speltid i Barca i år som i fjol.
Kan återförenas med storebror Kolo Touré som i och för sig ryktas vara på väg bort. Chans att han flyttar till City: 45%

Javier Mascherano. Min kommentar: Argentinaren som var på väg till Barca ifjol. Liverpool nekade ett bud på ca 500 miljoner och han är näst intill omöjlig att få loss om man inte betalar ett högt överpris. Chans att han flyttar till City: 25%

Angel Di Maria. Min kommentar: Argentinaren som Benfica vägrar släppa för under 300 miljoner. 300 miljoner är på tok för högt för en spelare som knappt bevisat något på den största scenen.
Se bara på Ricardo Quaresma som floppade i 3 klubbar ute i Europa, men gjorde succé i Porto hemma i den portugisiska ligan.
Chans att han flyttar till City: 50%

Franck Ribéry. Min kommentar: Bayern München nekade ett bud på 700 miljoner plus José Bosingwa ifrån Chelsea tidigare i somras. Nu har man sänkt priset till 690 miljoner. City har pengarna och kan hugga. Men frågan är, vill Ribéry byta ner sig?
Chans att han flyttar till City: 35%

Giorgio Chiellini. Min kommentar: Juventus stenhårda back ska vara riktigt intressant för City. Om City visar tillräckligt intresse kan den krisartade klubben Juventus tvingas sälja, för att få in pengar till andra spelare eller en tränare kanske...
Chans att han flyttar till City: 25%.

Som sagt, helt galen önskelista!


Bordeaux Marockan Maourone Chamakh är het i Europa. Arsenal var decimeter ifrån att knyta till sig honom i somras. Nu har även Everton och Juventus blandat sig in i leken.
Everton som en riktig outsider, med sämre ekonomiska förutsättningar men med större behov av anfallare kan chocka alla och plocka hem honom. Säljs han i vinter tror jag faktiskt att Arsenal blir ny klubbadress. Mne jag tror inte att han säljs i vinter.
**********

FIFA har korat årets 10 vackraste mål. jag kan säga som så att det fnns en hel del förändringar jag skulle vilja göra. Som tex Andres Iniestas mål. Jag kan hitta minst 20 mål som gjorts 2009 som är finare.
Här är målen:



**********

Blev ett riktigt långt inlägg, hoppas ni är nöjda! Glöm inte att kommentera nu...

Kommentarer
Postat av: Jim

första gången jag är på din blogg. Grymt skrivet, fortsätt så, så stannar jag garanterat ;)

2009-12-22 @ 12:20:48
Postat av: fotbollsfunderingar

Riktigt kul att höra! Tack så mycket!

2009-12-22 @ 12:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0